„Digitální děti“ jsou na internetu příliš důvěřivé
Webové stránky SecED zaměřené na britské sekundární vzdělávání představily studii, podle které je mladá generace „digitálních dětí“ v online prostředí příliš důvěřivá, zejména jí chybí rozpoznání pravdivých a nestranných informací od těch nedůvěryhodných z pochybných zdrojů. Mladí mezi dvanácti a patnácti lety přitom tráví na internetu v průměru 15 hodin týdně, což je dvakrát více než před deseti lety. Téměř pětina respondentů výzkumu „Používání médií a přístup k nim v roce 2015“ ve zmíněné věkové kategorii uvedla, že pravdivé musí být informace ze stránek, které se na dotaz zobrazují ve vyhledávačích, jako je Google nebo Bing. Jen třetina pak byla schopná správně identifikovat placené odkazy. Podobné je to s YouTube, kam děti čím dál častěji chodí pro informace o světovém dění, zároveň však neví, že je stránka financovaná převážně z reklam a tzv. vlogeři (video blogeři) mohou být placeni k doporučení určitých produktů. Zajímavé je, že děti vnímají nadužívání internetu jako problém – třetina z nich uvádí, že tráví online příliš času, a to hlavně na sociálních sítích. Zadavatel studie uvádí, že přestože se jedná o generaci dětí, které s technickými prostředky vyrůstají, potřebují získat určité know-how, jak se v internetovém prostředí správně pohybovat. Více než devadesát procent rodičů přitom uvedlo, že online aktivity děti nějakým způsobem regulují, ať už pomocí technických prostředků, rozhovory s dětmi, nebo nastavením pravidel přístupu k internetu a pohybu na něm. (1483)