Školní on-line projekty může vyzkoušet každý
Jennifer Wagner, koordinátorka technologií na kalifornské základní a střední škole, popisuje ve svém příspěvku na serveru Education World vznik svých online projektů. O jejich existenci se dozvěděla v roce 1999 na profesní konferenci, po které hned začala svůj první online projekt zkoumající způsob jezení Oreo sušenek (zajímalo ji, jestli děti opravdu jí nejdříve středovou náplň a až pak samotné sušenky). Projekt měl nečekaný ohlas a inspiroval autorku k tvorbě dalších projektů a k prostudování této nové možnosti zpestření výuky. Online projekty vzbuzují zájem studentů o probíranou látku, pomohou plnit vzdělávací plány a mohou propojit studenty po celém světě nebo alespoň podpořit spolupráci mezi sousedními školami či třídami. Před zapojením se do vybraného projektu je však třeba promyslet několik věcí jako např. časový plán projektu, jeho obtížnost pro konkrétní studenty, potřebné rekvizity nebo související náklady (i když většina projektů je finančně nenáročná a nevyžaduje žádnou větší přípravu). Je také třeba si ověřit, zda vedení školy zapojení do projektu podporuje a jaké požadavky na účastníky klade případný sponzor projektu (např. vytvoření webové stránky o zapojení dané školy, emailové zprávy o plnění apod.). Dobré je myslet i na další detaily – jeden z projektů, kterých se autorka se studenty účastnila, zahrnoval třídění sladkých cereálií Froot Loops, se kterými však nemohli pracovat diabetičtí studenti. Důležité je si ověřit ukončení projektu, ty lepší zašlou celkové výsledky i potvrzení o účasti. Čím častěji se projekt na internetu průběžně aktualizuje, tím větší o něj studenti mají zájem. Závěrem autorka odkazuje na několik anglických webových stránek, kde lze projekty pro třídy vybírat – Global Schoolhouse s více než tisíci projekty, CIESE s velmi propracovanými projekty nebo autorčiny vlastní stránky Projects by Jen. (1493)