Virtuální akademie
Nové vydání online magazínu Pioneering skupiny Education Reimaniged přináší zprávu o virtuální akademii, které se daří do online prostředí převést vzdělávací model zaměřený na studenty, nikoli na učitele nebo konkrétní obsah. Programy Virtuální soukromé vzdělávací akademie (Virtual Learning Academy Charter School, VLACS) nabízí studentům nejen obsáhnutí konkrétního učiva (a získání středoškolských či vysokoškolských diplomů), ale také prozkoumání vlastních kompetencí a zájmů.
Flexibilní vzdělávací cesty totiž nabízí celou řadu individualizovaných kurzů, projektů, zkušeností a týmů, ze kterých si student vybírá podle vlastního zaměření a možností. Pokud je např. sestaven tým žáků zajímajících se o dopad místních komunit na životní prostředí, kalifornský účastník se může věnovat otázkám spotřeby vody, zatímco student z pobřeží v Jersey bude zkoumat vliv odpadu v oceánu. Vzájemně si mohou pomáhat dosáhnout svých cílů, čímž si také rozšíří obzory o tématech, které se v rámci jednoho kurzu mohou objevit.
Studenti se podrobně věnují oblastem vlastního zájmu a získávají dovednosti, které k tomu potřebují – pokud výše zmíněný kalifornský účastník zjistí, že k dokázání potřeby nakládat s vodou efektivněji musí zlepšit své matematické dovednosti, může se hned přihlásit do kurzu, který je rozvíjí. Virtuální akademie tak přispívá k rozvoji inovativního přístupu ke vzdělávání i v online prostředí, což je s jeho rostoucím zastoupením potřeba. A protože zavádění technologií ve vzdělávání není jen o studentech, ale také o nutnosti vzdělávat jejich učitele, upozorňuje magazín také na Opal School Online, která americkým pedagogům přináší internetové kurzy s informacemi o nejnovějších IT vzdělávacích programech a jejich integraci do škol. (zdroj)