Jak propojit vzdělávání s trhem práce
Britská studie analyzuje projekty spojené s budoucím zaměstnáním, od kariérních pohovorů až po zapojení potenciálních zaměstnavatelů a jejich nabídky praxe, popisuje server Sec-Ed.
Na více než 300 základních školách druhého stupně sledovali výzkumníci, jak efektivní jsou nejrůznější aktivity zaměřené na zaměstnatelnost, a zjistili, že žáci by v tomto věku měli projít minimálně jednou ze tří oblastí: náborové zkušenosti, podnikatelské projekty nebo zkušenost s pracujícím světem.
První oblast může zahrnovat nácvik přijímacích rozhovorů, zájezdy na veletrhy pracovních míst nebo stínování konkrétního zaměstnance. Druhá oblast pokrývá podnikatelské aktivity od jednodenních projektů až po dlouhodobé soutěže s podnikatelskými plány. Třetí a poslední oblast pak znamená skutečnou pracovní zkušenost, dobrovolnictví nebo mentorování.
Nezisková organizace Vzdělávání a zaměstnavatelé, která studii zpracovala, navazuje na své předešlé výzkumy potvrzující, že pokud mají absolventi čtyři různé pracovní zkušenosti už ze školních let, vydělají si v 19 až 24 letech v průměru o 3 600 liber ročně více oproti těm, kteří se dosud se světem práce nesetkali. Každá zkušenost znamená průměrně 900 liber ročně navíc. Přesto většina mladých Britů opouští školu s minimálními pracovními zážitky.
Aktuální studie se snaží přinést školám relevantní informace o tom, jak optimalizovat svou spolupráci se zaměstnavateli. Aktivity se mohou rozdělit do skupin a strategicky naplánovat pořadí, aby byly pro děti přínosné. (zdroj)