Kreativita vs. Disciplína: Co by mělo být ve školách na prvním místě?

Jaký typ škol chceme? Mají být školy o kreativitě a nezávislém myšlení nebo mají být zaměřeny na disciplínu?
Ani jedno se nevylučuje. Pravděpodobně by mnoho lidí chtělo obojí.
Autoři mezinárodní studie skupiny Pew Research v USA požádali lidi z 19 různých zemí, aby řekli, co by upřednostnili. Zdali by podpořili kreativitu nebo klasický akademický přístup na školách.
Výzkum, který je součástí Pewova ročního průzkumu globálních postojů, ukázal velké kulturní rozdíly ve vzdělání – a rozšířil politickou polarizaci.
V zemích jako Španělsko, Německo, Nizozemsko, Švédsko a Kanada se ve veřejném mínění jasně upřednostňoval vzdělávací systém, který zdůraznil kreativitu a nezávislé myšlení.
Ale na druhém straně bylo UK, kde se zjistilo, že 51% respondentů chce, aby školy upřednostňovaly základy a disciplínu, ve srovnání s 37% respondentů, kteří mysleli, že by školy měly věnovat větší pozornost kultivaci tvořivosti. Austrálie, USA a Japonsko byly s názory 50/50.