Školní klima
Každý den na Základní škole Weiner začíná taneční zábavou a to ještě předtím, než zazvoní zvonek. Poté se všichni sejdou v jídelně, zpívají písně a učí se o nějakém umělci a mezinárodním městě týdne. Pravidelně slaví narozeniny žáků a každý den je korunován jeden šťastný student. Tyto setkávání pomáhají ve škole vytvořit pocit sounáležitosti a komunity, což je součástí školního klimatu, jak ho nazývají experti.
Studie publikovaná v Přehledu edukačních výzkumů říká, že školy by měli své klima postavit vždy na první místo. Autoři analyzovali více než 15 let dlouhou studii a zjistili, že školní klima má velký dopad na akademiky. Navíc zde neexistuje žádná spojitost mezi socioekonomickým postavením a klimatem.
Ještě před třemi lety měla Základní škola Weiner velké problémy, komunita v ní přestávala věřit. Weiner je malé městečko s méně než 700 obyvateli a většina dětí, které nastupují do školy, pochází z farmářských rodin. Poté co nový ředitel před třemi lety změnil školní vizi na „Skvělé místo na to, být dítětem.“, se mnoho věcí změnilo. Studenti už nechodí pozdě, ale hlavně, studenti i zaměstnanci jsou ve škole rádi.
A proto vůbec poprvé v historii chce „Iniciativa úspěchu každého studenta“ (Every Student Succeeds Act) zavést povinnost pro školy zahrnout do svých měřítek úspěchů i tento neakademický faktor. Na začátku tohoto roku poskytlo Oddělení pro vzdělávání online nástroj na pomoc s administrací pro lepší měření a porozumění školního klimatu. Vývoj tohoto nového trendu je stále ještě na začátku, bude potřeba vyvinout různé měřící metody pro různé typy škol.
Pam Hogue říká, že chtějí dětem dát nejen schopnosti, ale i ten správný přístup – hlavně sebevědomí – k tomu, aby měly co nejvíce možností do budoucna a aby si mohly v životě vybírat. (zdroj)