Ředitel základní školy v Bristolu zakázal známkování

Učitelé mnoha základních škol si často nosí domů těžké stohy cvičebnic a pracovních sešitů, aby strávili hodiny nad kontrolováním domácích úkolů, a výsledkem hodnocení pak často je jedno číslo, které v podstatě samo o sobě nikomu neříká, jak si vést lépe.

Úplně jiný přístup zavedli na základní škole v britském Bristolu, kde tamní ředitel zakázal známkování a místo toho podporuje učitele školy v jiných formách hodnocení studentů. Rozhodl se tak na základě výzkumu, který prováděl jeden z učitelů školy jako součást své dizertační práce na téma efektivní zpětné vazby. V průzkumu šlo o to v praxi ověřit, jak čísla udělená za domácí úkoly plní svůj hlavní smysl – tedy smysluplnou zpětnou vazbu. Výsledek byl, že přínos známek je minimální.

Proto se ředitel rozhodl místo klasického známkování navrhnout nové způsoby, jak děti hodnotit. Jedním z nich je dávání zpětné vazby již během práce na zadaných úkolech. „Známkování je často zbytečné a studentům nijak nepomáhá. Naopak když si s dítětem sednete a detailně projdete jeho práci, proberete, co a jak konkrétně by mohlo zlepšit, pomůže mu to mnohem více a navíc dítě ocení, že se mu někdo individuálně věnuje, a posiluje to jeho sebedůvěru,“ říká ředitel Gary Shlick. Za přínosné považuje také vyzdvihnout, co se dětem na práci povedlo a to právě již během lekce před třídou. „Říkám svým učitelům, ať si to neberou domů, hodnocení má být nejlépe učiněno již během hodiny,“ dodává.

http://www.telegraph.co.uk/education/2017/11/16/school-bans-teachers-marking-attempt-boost-childrens-confidence/

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button