Programování ve všech předmětech
Na letošní konferenci SXSWEdu v texaském Austinu byla představena řada modelů netradičních škol a způsobů výuky. Článek v The Hechinger Report přináší informace o následujících čtyřech: 1. Nezávislá škola Beaver County Day School ve státě Massachussets zařadila programování do výuky geometrie a v průběhu školního roku zapojili programování do výuky žáků 2. stupně učitelé všech předmětů. V angličtině žáci vytvářeli program pro animaci scény z Macbetha, v dějepise programovali vizualizaci dat z koloniálního období. Žáci informace zpracovávají do nové podoby, lépe je pochopí a jsou více zapojeni do učení. Sami učitelé se programování učili navzájem. Důležité bylo uvědomit si, že programování není ztráta času a že žáci si osvojí obsah jiným způsobem a efektivněji. 2. Newyorská škola Quest to Learn je založena na výuce prostřednictvím digitálních her, vzdělávací obsah je představen v podobě výzev k překonání. Učitel nepředává obsah, ale spoluvytváří vzdělávací prostředí. 3. Ve střední škole Stanford Online High School se výuka odehrává v online hodinách dvakrát týdně, ve zbývajícím čase žáci sledují záznamy přednášek, řeší tradiční úlohy a studují knihy. Výuka v online hodinách probíhá stylem sokratovského rozhovoru. 4. K. Bauman z online střední školy Penn Foster High School představil myšlenku mobilní školy v autobuse bez řidiče, kde budou dostupné technologie, učební materiály a pedagog, který žákovi pomůže při studiu. Takový autobus může být dobrým řešením pro lidi, kteří mají rodinu a pracují, ale chtějí pokračovat v přerušeném vzdělávání, nedokončili střední školu apod.(1400)