Využití technologií ve školách
Profesor Steve Wheeler z Plymouth University přináší na svém blogu argumenty pro tvrzení, že nové technologie zlepšují proces učení. Vymezuje se tak proti bagatelizaci přínosu technologií na poli vzdělávání, které považuje za důsledek buď neznalosti dostupné odborné literatury, nebo za obecný strach, nedůvěru nebo nechuť ve vztahu k technologiím obecně. Kromě poukázání na nezastupitelnou roli technologií ve vzdělávání hendikepovaných žáků, kde technologie vzdělávání nejen zlepšují, ale v podstatě ho umožňují, poukazuje na dva aktuální výzkumy týkající se technologií. Jako první zmiňuje studii Durhamovy University na severovýchodě Anglie zahrnující 400 dětí v hodinách matematiky s interaktivními stoly (smart tables). Výsledky ukázaly, že dotykový povrch na interaktivních zařízeních umožňuje dětem najít více alternativních řešení matematických problémů, a to právě díky nový způsobům interakce s ostatními. Jako druhou připomíná analýzu předchozích studií týkajících se technologií ve vzdělávání provedenou americkou organizací Apalachia regional Comprehensive Center, která přišla se závěrem, že správně používané technologie zlepšují studijní výsledky a schopnosti dětí ve všech předmětech. (1465)