Elektronické knížky pomáhají zlepšit čtenářské dovednosti

Britský deník Independent představuje studii Národního fondu gramotnosti, která přichází s receptem na zvýšení čtenářských dovedností, zejména u chlapců. Ti, kteří četli online elektronické knížky, zvýšili svůj čtenářský věk o 8,4 měsíců během průměrných 19 týdnů, po které studie probíhala (v rozmezí od dvou do osmi měsíců celkem u 500 osmi- až šestnáctiletých žáků). Také u dívek bylo zaznamenáno zlepšení, i když nižší – o 7,2 měsíce. Navíc na konci studie dvakrát více chlapců prohlásilo, že čtení je „super“ (66,5 % oproti původním 34,4 %). Studie ve svých závěrech vidí potenciál ke zlepšení dlouhodobých studijních nedostatků žáků, protože je zde způsob, jak žákům čtení zpříjemnit a motivovat je k častějšímu otevření knih. Žáci účastnící se studie popisují výhody elektronického čtení: „Připadá mi to zajímavější – je to jako někomu psát esemesky“ nebo „Můžu si text zvětšit. Knížky moc nečtu, protože mě nebaví číst text s tak malými písmenky“. Související dotazníkové šetření zahrnující 32 032 dětí navíc ukazuje, že technické pomůcky při čtení využívá 88,6 % žáků a čtení e-knížek se v období od 2010 do 2014 ztrojnásobilo. Navíc celých 75,2 % respondentů elektronické čtení více baví oproti 56,7 % dětí, které raději čtou papírové publikace. Učitelé během studie zaznamenali, že technické pomůcky odstranili stigma čtení a žáci v celé škole si začali o čtení povídat, a dokonce vytvořili nové „čtenářské šílenství“. (1471)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button