Novozélandská internátní škola pro znevýhodněné chlapce přechází na projektovou výuku

Novozélandské ministerstvo školství se na stránkách Education Gazette, které provozuje, věnuje zkušenostem internátní školy s provozováním kampusu pro znevýhodněné chlapce v severním Waikato. Kampus obývá 90 až 100 žáků po celých devět let školní docházky a cílem je podpořit je nejen ve studiích, ale také v mimoškolních aktivitách. Stráví tam vždy dvanáct dní v kuse, během kterých se osm dní věnují plnění školních povinností v jednotlivých předmětech, dva půl dny věnují zvoleným půlročním projektům (jeden individuální dle vlastního zájmu, jeden komunitní, ve kterém mají společně obohatit prostředí, v němž žijí) a zbytek času se věnují různým venkovním aktivitám, jako např. trampování, cyklistice nebo lezení po skalách. Cílem je do roku 2017 změnit poměr výuky na 50 % předmětového a 50 % projektového vyučování. Zástupce ředitele pan Simon Cragg popisuje, že cesta k projektové výuce není jednoduchá. Učitelé nebyli s průběžnými výsledky příliš spokojeni, společně proto pracovali na nové koncepci – vyčlenili si učitelský den, kdy se otevřeně bavili o představách a problémech projektové výuky, aby nakonec přišli s novým plánem, který dále postupně uzpůsobují zájmům žáků. V současnosti jsou v třítýdenním bloku na výběr celkem tři oblasti, kterým se žáci mohou věnovat. Např. ve společenskovědné skupině se žáci věnovali poznání tří různých kultur, ze kterých pak měli vytvořit kulturu v zemi, která by s nimi sousedila a od všech se inspirovala. Žáci tak připravovali výzkum, ochutnávali tradiční jídlo, sledovali módu nebo zvyky. Přírodovědná skupina bojovala s novou nemocí „zombiózou“ objevenou v kampusu, kterou zdolávali v laser game, předváděli její symptomy v tanci na Thriller Michaela Jacksona nebo vymýšleli varovné hlášení veřejnosti. Žáci ze sportovně‑zdravotní oblasti si mohli vybrat kariéru ve sportu nebo zdraví dle svého uvážení, aby se jí pak na zkoušku věnovali jako asistenti profesionálů v dané oblasti. Zároveň si tvořili vlastní fitness programy, které cvičili na pláži. Takto pojatý program měl mezi žáky velký úspěch a i když učitelé stále řeší některé související problémy, např. jak hodnotit úspěchy žáků, učitelský sbor se rozhodl věnovat projektové výuce v příštím roce ještě více času. (1480)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button