Doporučení novozélandských odborníku k domácí přípravě

Novozélandský deník NZHerald se zamýšlí nad domácí přípravou školáků, která podle nedávné ankety trvá průměrně patnáct minut denně. Rodinné prostředí podporující vzdělání je podle odborníků klíčové pro vzdělání dítěte, je důležitější než škola, kterou navštěvuje, nebo výše příjmů rodiny. Vzdělavatelům se patnáct minut denně jeví jako poměrně přiměřená doba. Profesor angličtiny z Waikato univerzity uvádí, že ve věku prvního stupně základní školy by domácí studium delší než dvacet minut bylo ztrátou času. Podle jeho názoru je nejdůležitější čtení, vyzývá proto rodiče, aby s dětmi četli a nechali si od nich číst. Zároveň je ale také nabádá, aby s dětmi chodili na procházky a nechali je užívat si dětství. To odpovídá současnému trendu ve školách, který zdůrazňuje zábavnou formu učení, díky které jde dětem učení lépe. Zatímco ale učitelé jsou k zábavné výuce trénováni, rodiče s tím mohou mít problém. Učitelé by proto měli domácí úkoly zadávat tak, aby jejich plnění bylo hravé a aby dítě mohlo rodiče ohromit předvedením nové znalosti. Častěji je však domácím úkolem tzv. školní projekt, který vyžaduje kreativní práci a složité konstrukce. Rodiče proto dětem pomáhají a jak přiznávají, mnohdy jde prostě o jejich práci, ne o práci dětí. Jde tak sice o efektivní cestu, jak rodiče do studia zapojit, nezdá se však být tou nejvhodnější. V ideálním případě jsou rodiče zapojení tak, že jsou dobře informováni o tom, co se jejich děti právě učí. Dobré školy rodiče zpravují o svých programech nebo pokrocích dítěte. Svědomití rodiče to také vyžadují. Dohromady pak dá vhodné školní a domácí prostředí potěšení z poctivé práce a pocit úspěchu. (1514)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button