Rozšířená realita na školách
Rozšířená nebo také augmentovaná realita (augmented reality) už není jen nová moderní technologie pro zaujetí studentů nebo nástroj, který zvyšuje jejich motivaci a propojuje látku se skutečným světem. Dnes jde také o lukrativní obor, ve kterém mohou absolventi najít uplatnění, popisuje server eCampus News. Od známé virtuální reality se odlišuje tím, že nejde jen o novou „falešnou“ realitu, ale o překrývání skutečné reality virtuální vrstvou. Odborné zprávy odhadují, že právě technologie rozšířené reality, které mají tento rok vydělat tvůrcům přes miliardu dolarů, budou vzdělávání v budoucnosti zásadně ovlivňovat. Do výuky přináší nové příležitosti a zvyšují dostupnost informací. Na amerických univerzitách proto již spouští kurzy a programy, jejichž cílem je seznámit studenty s technickými aspekty virtuální a rozšířené reality. Např. katedra počítačových věd Marylandské univerzity nabídla v minulém semestru kurz, ve kterém studenti vytvářeli své virtuální světy, učili se tvořit virtuální obrazy, pracovat s interaktivními dotykovými technologiemi nebo 3D zvukem. Jako výstup zpracovali vlastní demo projekty se zabíjením virtuálních zombies, 3D prohlídkou kampusu nebo senzorickou rukavicí kopírující lidské pohyby. Marylandská univerzita má k takové výuce odpovídající prostředí – vytvořila tzv. augmentárium, laboratoř virtuální a rozšířené reality využívající především oblíbené technologie Octopus Rift. Univerzita věří, že rozšířená realita je pro vzdělávání zejména v oblasti technologií vhodný nástroj, protože onen skutečný prvek pomáhá studentům lépe porozumět probíhajícím technologickým procesům. Cogwellská Polytechnická škola nabízí program výuky virtuální a rozšířené reality také pro pracující jako večerní nebo víkendový kurz, který umožní grafikům připojit se k týmům vytvářejícím virtuální nebo rozšířený obsah. (1626)