Budoucí podoba vzdělávání

Věříme, že to, co se děti ve škole učí, je to správné, co by se učit měly. Ve skutečnosti se ovšem učí spíše to, co se učilo před deseti, dvaceti, padesáti či dokonce před sto padesáti lety. A otázku, zda to je opravdu to, co by děti pro svůj budoucí život potřebovaly, si mnohdy neklademe. Jak by se děti měly začít vzdělávat, aby uspěly ve světě 21. století, v němž je změna trvalým stavem? Proč je důležité rozvíjet jejich studijní autonomii? Je možné vytvořit prostředí pro učení, které dětskou touhu po vzdělání nepotlačuje, ale rozvíjí?

Je možné vytvořit prostředí pro učení, které dětskou touhu po vzdělání nepotlačuje, ale rozvíjí?


Ondřej Šteffl je ředitelem společnosti Scio. Absolvoval matematicko-fyzikální fakultu a je kandidátem věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás – PORG. V roce 1995 založil společnost Scio. Ta se významně podílí na přijímacím řízení na vysoké a střední školy a obecně se zabývá testováním vzdělávacích výsledků škol i jednotlivců. V posledních letech zdůrazňuje význam vzdělávání, které probíhá mimo klasickou školní docházku (tzv. paralelní vzdělávání). V roce 2015 otevřel první ScioŠkolu v Praze a v září 2016 k ní přibyly další tři (Praha, Brno, Olomouc). Ve ScioŠkolách nejsou klasické předměty, třídy, ani učitelé a její výuka se více přibližuje potřebám dětí i 21. století.

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button