Trendy

Vlastní notebook, lepší známka

V letech 2008 až 2013 byli australští žáci devátých až dvanáctých ročníků vzdělávání postupně vybaveni notebooky pro studijní účely, zejména přírodních věd. O tomto kroku se vedly diskuze a odhadoval se vliv, který to na výsledky žáků bude mít.  

Šestiletý sběr dat Simona Crooka na šestnácti středních školách v Sydney od roku 2010 v rámci jeho doktorské práce potvrzuje, že model jednoho notebooku pro každého žáka skutečně zlepšuje výsledky ve fyzice, biologii a chemii. Jak uvádí na blogu EduResearch Matters, nejvyšší zlepšení je právě ve fyzice – podle Crooka to odpovídá jeho zjištěním, že ve fyzice se také technologie nejvíce používaly, např. k modelaci pokusů, které by jinak nebyly ve třídách proveditelné.

Studenti s notebooky jsou aktivnější, dokonce i když učitelé technologie tolik nevyužívají. Sami chtějí notebook používat a zapojují se do blogování, výroby videí apod. Převažující praxe je ale využívání tradičních postupů, jen v digitalizované podobě – žáci stále píší poznámky (i když nově na počítači) a učí se z učebnic (elektronických). Učitelé většinou vědí, co studenti na svých přístrojích dělají, ale výzkum ukázal, že jeden ze šesti vyučujících je ale v této oblasti úplně mimo.

Z případových studií čtyř učitelů vyplývá, že i když každý pedagog začíná na různé úrovni znalostí využívání technologií, časem se všichni zlepšují, a technologie ve třídách dokonce vedou k přenastavení role učitele – z tradiční výuky směrem k podpoře nezávislého učení samotných studentů. Všichni sledovaní učitelé začali díky technologiím s žáky více spolupracovat a dávat jim větší prostor pro vlastní uvážení, jak je při učení nejlépe využít.

Na základě výsledků doporučuje Crook nadále zavádět technologie a sledovat podrobně jejich dopad na konkrétní studijní výsledky. Učitelé by měli vědět, co a jak použít, a to i ve vztahu k právě aktualizovaným australským vzdělávacím osnovám. (zdroj)

Zobrazít vice

Související články

Napsat komentář

Také by vás mohlo zajímat

Close
Close