Autenticita zabírá
Kantory, kteří mají autentický styl učení, přijímají studenti pozitivněji, ukazuje nový výzkum Národní asociace pro komunikaci. Server Science Daily představuje studii, která dotazováním 300 vysokoškolských studentů zjišťovala jejich vnímání autentického a neautentického chování učitelů.
Autentičtí učitelé sdílejí se studenty detaily ze svých životů, vypráví osobní příběhy, vtipkují a uznávají vlastní chyby. Studenty vidí jako individuality a snaží se vyjít vstříc jejich akademickým i osobním potřebám, např. tím, že jim v době nemoci píší, jak jim je.
Podle autorů studie je zřejmé, že právě snaha pedagogů vidět sebe i studenty jako individuality má dlouhodobý dopad. Neznamená to však, že by se měli učitelé neomezeně otevřít, překročením klasických rolí ve třídě však mohou ovlivnit, jak je studenti vnímají.
Studenti uváděli vyšší úroveň učení a hlubší porozumění v rámci autentické výuky. Pozitivní dopad je výrazný i u znevýhodněných studentů. Výzkum podle hlavního autora ukazuje, že studenti dávají pozor na vzkazy, které o sobě pedagogové vysílají, a vnímání těchto zpráv má dopad na to, jakým způsobem se napojí na obsah kurzu. Výsledky naznačují, že by učitelé měli přemýšlet nad tím, jak se prezentují.
Autenticita se zdá být významnou součástí smysluplné komunikace. Aby byli učitelé autentičtější, mají čas před a po hodině využít ke konverzaci se studenty a hledat příležitosti ke sdílení zkušeností a vzdělávání vnímat jako příležitost k dialogu mezi sebou a studenty. Důležité ale je, aby se učitelé v rámci těchto rad chovali tak, jak jim jejich osobnost přirozeně dovoluje. (zdroj)