Co neplatí o online kurzech
Nejméně 5,8 milionů amerických vysokoškolských studentů je zapsáno v alespoň jednom on-line kurzu a takovéto netradiční pojetí studia se pomalu stává normou. Přesto přetrvává neznalost podstaty online učení a šíří se mylné představy o tomto populárním způsobu vzdělávání. eCampus News představuje osm nejčastějších mýtů sestavených společností Cypher Learning:
- Online neznamená kvalitní
Zatímco dříve byl předsudek spíše ohledně nízké kvality online vzdělávání, nyní převládá představa, že online kurzy zavedených institucí mají odpovídající kvalitu. I když se mnoho předních univerzit snaží dosáhnout rovnosti mezi virtuálními a běžnými programy, mnoho z nich je teprve na začátku a potřebuje nový způsob předávání vědomostí zlepšit.
- Získat online titul je jednoduché
Studenti online kurzů mohou postupovat vlastním tempem, není tu ale nikdo, kdo by jim připomínal termíny. Úspěšní online studenti jsou většinou velmi motivovaní a věnují studiu více času.
- Neakreditované online kurzy
Validita online kurzu nebo programu záleží na konkrétní instituci, která ho nabízí, tak jako u tradičních kurzů. Američtí studenti si akreditaci kurzu mohou zkontrolovat na stránkách Rady pro akreditaci vyššího vzdělávání.
- Kredity získané online nejsou přenosné
Přenos a uznání kreditů může být stejně těžké v případě online i offline studia. Univerzity ale často mají problém s určením jejich původu.
- Interakce s učiteli neexistuje
I když online učení znamená velmi omezené osobní kontakty, nabízí celou řadu možností, jak s učiteli komunikovat – prostřednictvím e-mailu, chatu, Skype apod. Plus existují smíšené formy online a offline vzdělávání.
- V online kurzech nelze kontrolovat podvádění
Učitelé s bohatými zkušenostmi z online i běžného vzdělávání uvádí, že podvádění se může vyskytnout v obou formách. Učitelé online kurzů mají teď navíc daleko víc nástrojů, jak kontrolovat plagiátorství.
- Zaměstnavatelé online tituly neuznávají
I když mohou někteří zaměstnavatelé stále upřednostňovat tradiční tituly, čím dál víc si jich všímá spíše skutečných dovedností místo formálních diplomů a méně se soustředí na cestu k jeho získání. V nových odvětvích, jako je kyberbezpečnost nebo vývoj softwaru, může být online studium preferováno.
- Renomované univerzity online kurzy nenabízí
Americké přední instituce jako Harvard, Stanford nebo MIT nabízí online programy – a dokonce mnoho z nich zdarma. Studenti mají na výběr nejméně z 250 akreditovaných veřejně dostupných online kurzů. (zdroj)