Pokémon GO na školách
Technologie mění způsob, jakým se děti učí. Emily Howell z Pedagogické fakulty Iowské státní univerzity proto s kantory vytváří nové způsoby, jak digitální nástroje ve třídách používat, včetně her, jako je Pokémon GO, informuje server Eurek Alert.
Howell chce studentům technologie zpřístupnit a zároveň je učit multimodálním komunikačním dovednostem. Přístroje nemají být novou formou pro vstřebávání informací, ale mají pomoci experimentovat s novými druhy komunikace. Děti tedy nemají jen číst elektronické knihy nebo psát práce na počítači, mají se naučit vytvářet videa, grafiky nebo mapy, které jim pomohou efektivně předávat své zprávy.
Pokémon GO k tomu dává příležitost a vzbudí u dětí, které jej již většinou mimo školu stejně hrají, zájem. Namísto psaní postupu, jak si udělat ranní sendvič, mohou žáci (s větším nasazením) vysvětlovat, jak postoupit do dalšího kola. Herní postavy přitom nejsou lineární, jsou umístěny v mapách a je potřeba je chytit gesty. Howell v nich proto vidí příležitost, jak kromě klasických literárních dovedností učit studenty využívat i další formy komunikace. Nejde přitom o to „nechat si studenty pohrát“, ale o doprovázenou hru, díky které se jejich dovednosti rozvíjí.
K dosažení ještě větší autenticity doporučuje Howell sdílet výsledky práce dětí na bezpečném školním online fóru, kde je mohou zhlédnout i rodiče a další. To pomáhá dětem lépe rozumět účelu psané komunikace a rozvíjí jejich dovednost sdělovat informace nejen učiteli. Howell na svůj program na zapojení digitálních nástrojů do tříd získala grant Centra pro transformaci vzdělávání. Cílem je využít technologii na základních školách nejen ke konzumaci informací, ale k vytváření nových obsahů. (zdroj)