Svědomitý nebo neurotický?

Učitelé hodnotí své studenty často. Nová studie se naproti tomu zaměřila na povahové vlastnosti, které chtějí u svých učitelů studenti vysokých škol. Výsledky představují stránky Times Higher Education

Autoři vyzpovídali 260 studentů ze tří londýnských univerzit a zaměřili se na pět hlavních osobnostních rysů: otevřenost, svědomitost, extroverze, příjemnost, neurotičnost. Posledně jmenovaná vlastnost (emoční nestabilita) skončila jednoznačně jako nejméně preferovaná vlastnost učitelů. Studenti nechtějí náladové, ale odolné pedagogy, kteří se umí vyrovnat se stresem, uvádí studie.

Nejžádanější je svědomitost, následovaná příjemností, otevřeností a extroverzí. To je důležité zejména u nepovinných kurzů, kde mohou být povahové vlastnosti učitele vedle obsahu významným faktorem pro jejich výběr a mohou na škole vytvářet nerovnost mezi některými vyhledávanými a opomíjenými kurzy. Zvlášť na univerzitách, kde studenti za vzdělání platí velké poplatky, chtějí učitele extrovertní a otevřené.

Podle autorů jsou to právě tito lektoři, kteří staví do centra vzdělávání studenty a dávají jim pocit bezpečí a spolehlivosti. Naopak neurotičtí učitelé, kteří jsou zranitelní a citliví, se soustředí více na sebe než na studenty. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button