Malý žurnalista

A o čem ještě mohou takové blogy být? Například školy ve Velké Británii právě teď nabádají děti ve věku mezi osmi a jedenácti lety, aby se zúčastnily žurnalistické soutěže

Vybízejí je k tomu, aby se chovaly jako opravdoví investigativci, bedlivě pozorovali, vyšetřovaly a popsaly problém, který se týká jich či jejich okolí, případně navrhli, co by se mělo změnit. Učí se tím všímavosti a kritickému myšlení.

Web KQED News zase píše o tom, že místo čtení Shakepeara a poslouchání učebnicových nahrávek je někdy dobré zařadit do výuky angličtiny či literatury klidně podnětný podcastový seriál z prostředí a problematiky, které jsou aktuální a studentům blízké. Podnětné nahrávky pak lze ve třídě kriticky rozebírat stejně jako historické literární dílo.

Tak jako to udělal učitel na americké střední škole Michael Godsey. Do hodin zařadil například nahrávky z webu This American Life, který se zabývá skutečnými společenskými fenomény v současné Americe a světě. Byl překvapen, jak se studenti těšili na další hodiny.

Článek s odkazy na zajímavé podcasty najdete tady:
https://ww2.kqed.org/mindshift/2017/10/10/how-listening-to-podcasts-helps-students-read-and-learn/

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button