Od Japonska by se mohlo inspirovat mnoho zemí
V mnoha zemích, včetně Spojených států, často určuje ekonomické zázemí studentů kvalitu jejich vzdělávání. Studenti z bohatších čtvrtí mají možnost navštěvovat lépe vybavené školy a setkávají se s kvalitními profesory. Naopak studenti z chudší sféry navštěvují školy, které nejsou bohužel tak finančně zabezpečené a nemají takové prostředky jako bohatší školy. V Japonsku tomu ale tak není. Podle organizace OECD zabývající se hospodářskou spoluprácí a rozvojem se Japonsko řadí mezi 35 bohatých zemí, které poskytují stejně kvalitní vzdělávání pro všechny. OECD měří produktivitu a globální toky obchodu a investic. Analyzují a porovnávají data s předpovědí budoucích trendů. Stanovili mezinárodní standardy pro celou řadu věcí, od zemědělství a daní až po bezpečnost chemických látek. Také zajišťují, aby lidé všech věkových kategorií mohli rozvíjet schopnosti pracovat produktivně a uspokojivě. V Japonsku jsou chudé oblasti, ale nikoli chudé školy jako je tomu například v USA. Takové nevýhody jsou považovány za kolektivní odpovědnost.