ZÁKLADKA (7. díl): Nejde to moc pomalu
Blíží se konec školního roku, kdy se učitelé tradičně snaží dohnat učivo, které je potřeba žactvu předat. Největší obavy rodičů směrem ke školám se týkají toho, zda se v nich neučí pomalu - a děti se toho nenaučí příliš málo. ScioŠkoly jsou přitom známé tím, že v mnoha ohledech učí jinak, ať již s ohledem na obsah výuky nebo její rozvržení v čase.
Právě v období přijímacích zkoušek na střední školy, jejichž kapacity nedostačují, se vede ostrý a stresující souboj žáků vyzbrojených znalostmi. V kolínské ScioŠkole ty však na prvním místě nestojí, a velká pozornost se věnuje vztahům v kolektivu, spolupráci a dění ve společnosti. Není pak taková výuka skutečně pomalá a dokáže vůbec předat všechno to, co je na neúprosném kolbišti systému vzdělávání potřeba? A co se děti naučí, když se zabývají stavem planety nebo při vařením zohledňujícím téma plýtvání potravinami?