Pomalé vzdělávání podporuje učení

Mike Grenier je učitelem angličtiny na Eton College a spoluzakladatelem iniciativy slow education movement. Koncept „pomalého vzdělávání“ vznikl před třemi lety jako reakce na industrializovaný model vzdělávání s testy a přesně předepsanými postupy a Grenier při jeho formování spolupracoval s profesorem University of Colorado Mauricem Holtem a konzultantem Joe Harrisonem. Středisky rozvíjení konceptu pomalého vzdělávání se staly základní škola St Silas CofE Primary Schoolv Blackburnu a střední škola (2. a 3. stupeň) Matthew Moss High Schoolv Rochdale. Žáci v Rochdale měli zpočátku vyčleněné tři hodiny týdně na rozvíjení vlastního projektu, jehož výsledky byly hodnoceny při pohovoru s učitelem. Kromě toho se účastnili projektu D6, kdy přicházeli do školy v sobotu a učili mladší děti nikoli školní předměty, ale témata podle svého zájmu. Grenier je znepokojen rychlostí změn v anglickém vzdělávacím systému, které však vedou jen k většímu důrazu na testy a známky, hodnocení, které pohlíží zpět, nikoli kupředu. Žáky je třeba vést k tomu, aby uměli sami hodnotit své silné a slabé stránky a stanovit si cestu vlastního rozvoje. Kritika konceptu pomalého vzdělávání poukazuje na to, že tato cesta není vhodná pro běžné veřejné školy – Grenier však uvádí, že v řadě běžných škol inovativní postupy vycházejí přímo od učitelů. (1413)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button