Sociální dovednosti s počítačem
Profesorka klinické psychologie na univerzitě v americkém Durhamu vyvinula digitální hru Zoo U určenou pro pěstování sociálních a emočních dovedností, jako je empatie, kontrola impulsivního chování a komunikace, u dětí základních škol. Podle některých výzkumů a šetření přispívají digitální zařízení ke zhoršení komunikačních dovedností a interpersonálních vztahů, autorka hry však uvádí, že prostředí digitální hry může být motivující a zároveň nabízí bezpečnou možnost vyzkoušet si situace bez obav z případných následků. Hra je v současné době pilotována v 15 pilotních programech po celých USA. Hra sestává ze dvou částí – v první části jsou hodnoceny dovednosti žáka zvládat emoce, efektivně komunikovat, spolupracovat, pociťovat empatii a navazovat sociální vztahy, například zahájit konverzaci. V druhé části hry má žák možnost dovednosti rozvíjet a modelovat situace. Limity hry spočívají v tom, že žák může použít pouze určitý omezený repertoár akcí. Hra nemá nahradit interakci s učitelem, ale sloužit jako podpora pro rozvíjení programu sociální a emocionální výchovy ve školách (detailně o postupech hodnocení s využitím digitálních her – neviditelné hodnocení – viz zde). (1441)