STEM výchova od malička
Rada kanadských akademií (Council of Canadian Academies) zveřejnila ve čtvrtek zprávuvěnovanou zaměstnanosti absolventů oborů STEM (science, technology, engineering, mathematics). V posledních letech kanadské průmyslové podniky i vláda poukazovaly na nedostatek pracovníků vzdělaných v oborech STEM, zpráva však tento pohled nepotvrzuje. Inovace ani růst produktivity nejsou podle ní zpomalovány nedostatkem pracovníků v oborech STEM. Zpráva doporučuje věnovat větší pozornost přírodovědné a technické výchově v předškolním a raném školním vzdělávání namísto postsekundárnímu výcviku v konkrétní dovednosti. „Rather than pump out highly trained minds to fill temporary or regional labour market gaps, governments and the education system must ensure students have a foundation in math and science skills from an early age.” Budování základních dovedností STEM umožní absolventům pracovat v různých oborech a připraví je na nepředvídatelný vývoj trhu práce. Jako jeden z důležitých cílů uvádí zpráva zapojení žen a etnických menšin do studia oborů STEM. (1429)