Kdo studuje MOOC?

George Veletsianos, profesor na kanadské Royal Roads University a výzkumník v oblasti inovativního učení a technologií se ve svém výzkumu zaměřil na to, kdo vlastně jsou studenti masově otevřených online kurzů (MOOC). Předchozí výzkumy ukázaly, že jsou to především lidé, kteří už mají vysoký stupeň vzdělání a často pocházejí z finančně dobře situovaných prostředí. Veletsianos a jeho tým provádí rozsáhlou sérii dotazování účastníků MOOC v různých zemích světa a dosud dospěl k následujícím závěrům: 1. Studijní dovednosti úspěšných online studentů jsou na velmi vysoké úrovni – učící se ovládají např. strategie efektivního psaní poznámek a zapamatování si obsahu – online kurzy tedy nemůže studovat kdokoli. 2. Flexibilita a flexibilní způsob života je často základní podmínkou pro skutečné zapojení do kurzu – účastníci musejí disponovat dostatkem času a umět si jej vyčlenit, což si často nemohou dovolit ti, kteří by mohli mít prospěch z demokratizace vzdělávání účastí v MOOC. 3. Učení online je emocionální zkušenost – účastníci kurzů svoji zkušenost prožívají s různými pocity a s emocionální stránkou je třeba počítat při úvahách o dalším rozvoji MOOC (o výzkumech George Veletsianose v oblasti využívání sociálních sítí viz zde, o využití otevřených forem vzdělávání viz zde). (1450)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button