Rozšířená realita ve vzdělávání
Výzkumníci z Harvard School of Education vyvíjejí v rámci projektu EcoMobile digitální nástroj, který umožňuje využití rozšířené reality (augmented reality) ve vzdělávání – spojuje digitální hru, interaktivní příběh nebo vzdělávací výpravu s konkrétním místem prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu. Žáci vedení digitální mapou a virtuálním průvodcem například odebírají vzorky vody na různých místech a potom je zkoumají a porovnávají. Se softwarem EcoMuve nejprve simulují virtuální prostředí rybníku a potom ověřují své poznatky v reálné situaci. Dalším příkladem využití rozšířené reality ve vzdělávání je aktivita žáků ve škole v Bronxu. Ti si sami připravili zážitek na zanedbaném černošském hřbitově – ve hře Strašidla zájemci objevují hroby bývalých otroků, dovídají se o jejich osudech a ve virtuálním prostředí jim hledají jejich oblíbené předměty. Digitální technologie ve vzdělávání dávají žákům na jednu stranu možnost pohybovat se ve virtuální realitě bez ohledu na čas a prostor, na druhou stranu jim umožňují uvědomit si propojení s reálným světem na konkrétním místě (více o rozšířené realitě ve vzdělávání viz zde). (1449)