Geografická izolace školy zhoršuje studijní výsledky

Podle nedávného výzkumu anglické nadace The Future Leaders Trust zaměřené na vzdělávání dětí bez rozdílů má geografická izolace školy vliv na studijní výsledky sociálně znevýhodněných dětí. Studie ukazuje, že s každým kilometrem vzdálenosti k nejbližší sousední škole klesá podíl dětí dosahujících pěti nebo více celkových známek A až C (nejlepší až průměrné známky). Rozdíl je vyšší u dětí ze sociálně slabšího prostředí, jež výzkumníci identifikovali podle pobírání školních obědů zdarma. U těch představuje každý kilometr vzdálenosti více než procento úbytku žáků s lepšími známkami. Příkladem může být škola v Lincolnshire, odkud je nejbližší další škola vzdálená 5,5 km a jejíž ředitel, Kevin Rowlands, vidí negativní dopad izolace na ambice a sebedůvěru studentů. Problém vidí ve ztížené dostupnosti ke kulturním a vzdělávacím zařízením a ve škole proto pracují na navázání kontaktů mezi studenty a krajskými univerzitami a profesionály, aby se mohli lépe připravit na další stupeň svého vzdělání a kariéru. (1464)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button