Singapurská matematika na britských školách

Žáci základní školy Tři Mosty v Southall v západním Londýně testují singapurský model vyučování matematiky nazvaný „zvládnutá matematika“ (maths mastery), který předpokládá zvládnutí jednoho jevu, než se s vyučováním postoupí k dalšímu. Britský deník Independent vysvětluje, že jde o snahu ředitelů škol pomoci žákům zvládnout nové, těžší osnovy. Singapurský systém se soustředí na zvládnutí méně oblastí, zato do větší hloubky. Vyučuje se podle učebnic, které byly jako takové donedávna na britských školách téměř zapovězeny, používá je asi jen každá desátá škola. Matematické učebnice inspirované singapurským stylem, např. Matematika, žádný problém, jsou však nyní prodávané i více než šestinásobně oproti loňsku. Systém využívá různé pomůcky, barevné kartičky na podnosech představující určité množství, nebo také banány k svačině rozdělené po pěti nebo dvou kusech, ze kterých si žáci vybírají. K dispozici je matematická učebna s různými rekvizitami, kde zkušenější žáci učí své kamarády a každý postupuje svým tempem. Žáci jsou ve skupinách různých věkových kategorií a ani ti nadanější tak nejsou omezeni ve svém tempu. Inspirace Singapurem je logická – podle světového srovnání OECD jsou patnáctiletí singapurští žáci v matematických schopnostech na druhém místě za žáky ze Šanghaje. Britští studenti se oproti tomu umístili až na 26. místě. Nový systém však už dle nových výzkumů Londýnské a Cambridžské univerzity ukazují „malé, ale pozitivní“ účinky. (1467)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button