Jednotný lineární pokrok žáků neexistuje

Dr. Mary Bousted, generální tajemnice Asociace učitelů a lektorů, kritizuje nastavení školství zaměřené na lineární progres žáků. Britský systém nastavuje po sobě jdoucí cíle, za jejichž splnění je odpovědný učitel, a pokud plněny nejsou, znamená to pro učitele přísnější kontroly či nevyplacení odměny. Přitom podle Dr. Bousted neexistuje nic jako lineární postup a systém odměn za studijní výsledky je pro hodnocení učitelů neadekvátní, nevhodný a neprofesionální. Odkazuje přitom na studii ředitele organizace Education Datalab Dr. Beckyho Allena, která uvádí, že pouze 45 % žáků plní přednastavený postup mezi stupni 2 a 3 (Key Stage 2, 3) a jen 33 % pak mezi stupni 3 a 4, přičemž většina z nich plní očekávané výsledky nepravidelným tempem včetně období velmi pomalého postupu. Je tedy zřejmé, že velká část dětí během svého studia nesplňuje očekávaný pokrok. Žáci však většinou dosáhnou požadované úrovně později během své školní kariéry. Hodnocení studentů na základě definovaného lineárního postupu tak není správný a inspekce nastavená na jeho sledování zbytečně ničí kariéry některých učitelů. (1468)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button