Rasová různorodost učitelských sborů proti stereotypům

Burnie Bond se na svém blogu v rámci webových stránek Institutu Alberta Shankera zaměřeného na podporu demokracie a veřejného vzdělávání zamýšlí nad rolí různorodosti učitelského sboru na omezení zkresleného myšlení. Vychází přitom z několika studií věnující se tvorbě a šíření stereotypů, zejména těch rasových, které jsou rozšířeny ve Spojených státech. Jedna ze studií potvrdila, že prezidentská kampaň současné hlavy státu Baracka Obama (prvního Afroameričana na tomto postu) přinesla značné snížení vnímání afroamerické populace jako méně vzdělané a pracovité části americké společnosti (z pohledu neafroameričanů). Odborníci z tohoto a dalších jevů dovozují, že jedním z prostředků boje proti nevědomým stereotypům, které ze společnosti její členové získávají, je setkání se s jedinci neodpovídajícími stereotypu. Tento efekt je navíc silnější, pokud k setkání dochází v mladém věku. Bond proto dovozuje, že rasově (a potažmo kulturně a názorově) různorodý kolektiv učitelského sboru působí na žáky protistereotypně. Školy by měly dělat vše proto, aby proti myšlenkovému zkreslení bojovaly, a vzhledem k residenční segregaci je školní různorodost mezi učiteli a případně žáky potřebným prvním krokem. (1481)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button