Zaměstnavatelé si začínají všímat digitálních odznaků a nanodiplomů
Server USNews informuje o pohledu zaměstnavatelů na digitální odznaky (digital badgets) a tzv. nanodiplomy (nanodegrees), kterých podle viceprezidentky náborové agentury Adeco Staffing USA Lauren Griffin za poslední tři roky nebývalým tempem přibývá. Některé internetové vzdělávací programy, ať už hromadné on-line kurzy (tzv. MOOC), nebo kreditové on-line kurzy v rámci univerzit, začínají digitální odznaky zařazovat do svých osnov. Jakmile si studenti osvojí potřebné znalosti nebo dovednosti, získají odpovídající digitální odznak, který mohou prezentovat na sociálních sítích nebo svých on-line profilech. Potenciální zaměstnavatel pak může odznak rozkliknout a rychle zjistit, za jakých podmínek jej student získal. Na podobném principu funguje spolupráce společnosti UdaCity nabízející dostupné kurzy programování a technologií a společností AT&T nebo Google na on-line IT programech zakončených tzv. nanodiplomy. Studenti si vyberou např. program tvorby webových stránek, zaplatí přibližně 200 dolarů měsíčně a na pěti až osmi projektech demonstrují nově nabyté dovednosti. Právě nanodiplomy mohou být podle Stuarta Butlera z neziskové organizace Brookings Institutions pro zaměstnavatele zlomové, protože na nich vidí znalosti a dovednosti rentabilní pro konkrétní práci. Odborníci jsou přesvědčení, že on-line vzdělávání je teprve na vzestupu. Více přijímané jsou přitom v technických oblastech. I když nemusí být on-line výsledky hodnoceny stejně jako klasické vzdělávací certifikáty, hodnoceny jsou. Nedávná studie odhalila, že pouze 5 % zaměstnavatelů digitální odznaky nezajímají vůbec a 62 % uvádí, že je odznaky zajímají, potřebují ale ještě víc informací. Tato studie však nezahrnovala pouze odznaky získané v on-line kurzech. Spoluautorka studie Victoria Raish podotýká, že zaměstnavatelé považují za optimální počet odznaků od jednoho do pěti, uchazeči by proto měli pečlivě zvážit, které odznaky do konkrétní žádosti o zaměstnání uvedou. Pro zaměstnavatele však zůstávají nejdůležitější samotné schopnosti, ne jejich formální uznání. Jak uvádí jeden z vlastníků nanodiplomu, to, co mu pomohlo získat zaměstnání, nebyl samotný diplom, ale fungující projekty, které v rámci přípravy na něj zpracoval. (1506)
One Comment