Trendy

Dramatická výuka oživuje singapurské školy

V singapurských školách je stále rozšířenější dramatická výuka, která podle svých zastánců pomáhá studenty více zapojit a usnadňuje jim hlouběji porozumět probírané látce, informuje deník Straits Times. Moderní metodu využívají pedagogové od základních škol po univerzity v nejrůznějších předmětech, včetně neuměleckých – v matematice, psychologii nebo třeba obchodním managementu. Umělecky inspirované pedagogice je věnována větší pozornost díky iniciativě Rady národního umění, která představila program odzkoušený už v roce 2012, jenž je nyní implementovaný v 15 vzdělávacích institucích. S uměleckými prostředky výuky pomáhají školám divadelníci, kteří doufají, že se do projektu každoročně zapojí dvě až tři další školy. Ve vybraných předmětech pomáhají učitelům sestavit konkrétní hodiny, popřípadě se s nimi účastní výuky. Zástupce rady Kenneth Kwok vysvětluje, že dramatická činnost umožňuje studentům vizualizovat abstraktní koncepty, fyzická aktivita jim může pomoci pochopit např. setrvačnost nebo zlomky. Proces učení zefektivní také spojení s emocemi, které jsou součástí divadelních vyjádření v dějepise nebo sociální geografii. Nové znalosti už nejsou jen něčím, co je třeba memorovat, jsou i zážitkem, který si studenti lépe zapamatují a díky němuž zároveň rozvíjí své měkké dovednosti. Trend dramatické výuky odpovídá změnám v pojetí aplikovaného divadla v Singapuru za posledních sedm let. Koncept je nyní často využíván v komunitní práci a toto spojení je praktikováno i např. v univerzitním kurzu aplikovaného divadla a psychologie, v rámci nějž studenti provádí výzkum na poli psychologie a výsledky použijí k navržení divadelního programu práce s komunitou. Jiný univerzitní kurz využívá divadlo k výuce manažerských dovedností, při níž studenti v týmech organizují a produkují celé divadelní představení a analyzují, které dovednosti se během celého procesu naučili. (1540)

Související články

Napsat komentář

Close
Close