Trendy

Škola, kde si studenti plánují výuku sami

Deník The Global and Mail popisuje netradiční přístup k výuce na Westmountské střední škole v Hamiltonu. Jako jedna z osmi škol v kanadském státě Ontario umožňuje studentům volit si svůj vlastní směr a tempo, a studenti tak tráví v každém předmětu tolik času, kolik právě oni potřebují. S dovolením třídního učitele se odepisují z hodin dříve, aby se věnovali dalším materiálům nebo se přesunuli do jiné hodiny, a v tzv. flexibilní den jednou týdně si s podporou učitelů-rádců zcela sami určí náplň svého výukového času. Matematičtí géniové mohou ušetřený čas z hodin matematiky věnovat extra hodinám historie, a naopak. Některé kurzy jsou pak uspořádány do několika celků, které studenti absolvují kdykoli během školního roku. Pokud nemají studenti hodinu ve třídě, tráví čas ve společných prostorách, kde mohou využít rady kantorů, ale většinou samostatně pracují na svých úkolech či projektech. Stejný program chce nyní pro velký zájem studentů ředitel školské rady v Hamiltonu Todd White zpřístupnit v dalších místech – v době, kdy se pro nedostatek žáků některé školy zavírají, převyšuje Westmountská škola s 1500 studenty vlastní optimální kapacitu o 30 % a většina studentů dojíždí z větší vzdálenosti. Nastavení programu školy, které funguje od roku 1990, přitom není pro každého, studenti zde musí mít dostatečné schopnosti organizovat svůj čas nebo rozhodovat o svém zaměření. Uchazeči se proto vybírají podle studentského profilu, ne podle známek. Studenti si školu vybírají například proto, že na základní škole měli problém s vyrušováním, když zadanou práci končili příliš brzy, nebo proto, že chtějí dokončit střední školu o rok dříve, aby se během roku příliš nenudili. Podle ředitelky školy Angely Ferguson není škola oblíbená jen u nadaných studentů, ale i u těch, kteří si čas a učení chtějí rozvrhnout sami. Na rozdíl od alternativních škol s vlastními programy, malými třídami nebo těch uzpůsobených dětem, které by jinak na klasických školách bojovaly, je Westmount podle jeho ředitelky až na netradiční organizaci času veden jako klasická střední, která jen vychází vstříc individuálním potřebám žákům. Studují tu děti chystající se na vyšší odborné školy, univerzity i přímo do práce. (1535)

Související články

Napsat komentář

Také by vás mohlo zajímat

Close
Close
Close