Školství by mělo uplatňovat holistický pohled na děti
Na šedesáté Konferenci společnosti pro srovnávací a mezinárodní vzdělávání byl zdůrazněn holistický přístup ke studentům a dopad jejich zdravotního stavu na proces učení, informují stránky organizace Mezinárodní vzdělávání, jejíž zástupce Martin Henry na březnové konferenci ve Vancouveru vystoupil. Henry uvedl, že součástí školských systémů by se měly stát také politiky zaměřené na zdraví a sociální otázky. Holistický přístup je přitom podle organizace zásadní, protože kvalitní vzdělávání se musí soustředit na dítě jako celek, aby jej připravilo na život, ne jen na testování. Mezinárodní vzdělávání proto prosazuje přístup dětí ke kvalitním učitelům, poskytování kvalitních učebních prostředků a profesionálního vzdělávání a zajištění bezpečného a kvalitního vzdělávacího prostředí a apeluje na jasnou mezinárodní definici kvalitního vzdělávání. Inspirací k holistickému přístupu přitom může být novozélandská maorská kultura, podle které není přínosné dělit děti na mozky, těla, pocity a sociální kontext. Henry varuje před tendencí zužovat otázku zdraví ve školství pouze k obezitě a obecně tělesnému vzhledu, v popředí má naopak být celkové prospívání člověka. Proto je důležité cílit na přístup a hodnoty studentů – pozitivní a odpovědný přístup žáků k vlastnímu zdraví, respekt k jiným lidem a životnímu prostředí a péče o ně nebo smysl pro sociální spravedlnost. Tomu mohou pomoci různé zdravotní, bezpečnostní nebo sociální školské programy. (1539)