Školy by měly se žáky diskutovat o internetové bezpečnosti
Při příležitosti Dne bezpečnějšího internetu (vyhlášeného na 9. únor) volají odborníci po otevření diskuze o bezpečnějším užívání internetu v rámci různých předmětů na školách a po vyšší rodičovské kontrole dětských online aktivit. Dnes probíhá online i seznamování a randění, školy by proto měly své žáky varovat před riziky. Anonymní učitelka matematiky uvádí, že studenti používají seznamovací aplikace již od třinácti let, a zároveň je varuje, že to není k potkávání vrstevníků nejvhodnější prostředí. Adam Baker z Parmiterské školy uvádí, že počet studentů používající seznamovací aplikace roste. Studenti tak podle něj vstupují do dospělého světa, aniž by měli potřebné zkušenosti, a vystavují se tak riziku zneužití. Nebezpečí pak číhá po celém internetu – při nekontrolovaném brouzdání mohou děti narazit na závadný obsah. Baker se rodičů vždy ptá, zda by nechali své děti jít na rychloseznamovací schůzky nebo vysedávat v barech. Neomezený přístup k aplikacím a internetu podle něj představuje pro děti stejné nebezpečí. Hannah Broadbent z organizace Childnet zabývající se riziky internetového prostředí s tím souhlasí a dodává, že geosociální seznamovací aplikace by neměly být přístupné osobám mladším osmnácti let. Je podle ní důležité, aby děti online rizikům rozuměly a registrovaly se do služeb všech internetových aplikací se skutečným věkem. Devátý únor je pak jako den za bezpečnější internet ideální příležitost pro učitele i rodiče mluvit s dětmi o osobních údajích, které sdílejí, a s kým je sdílejí. K tomu Baker připojuje šest tipů: 1. Využít školní politiky internetové bezpečnosti a bezpečnosti sociálních sítí, které mají mít zpracované všechny školy. 2. Podpořit diskuzi o bezpečnosti napříč předměty, ne jen v hodinách IT. 3. Pravidelně proškolovat zaměstnance o internetové bezpečnosti. 4. Komunikovat s rodiči a zákonnými zástupci, aby rozuměli věkovým limitům. 5. Nabízet besedy o internetové bezpečnosti (i pro rodiče). 6. Podpořit rodiče k používání monitorovacího softwaru, aby byli lépe informováni o online aktivitách dětí. (1520)