V Británii testují třídy v muzeích

Deník The Independent popisuje projekt londýnské vysoké školy King’s College, která pilotuje výuku žáků, předškoláků a mladších dětí v prostorách místních muzeí. Cílem je zjistit, zda nové prostředí může mít pozitivní vliv na studium žáků a zároveň zda přivede do muzeí nové návštěvníky. Projektu se účastní dvě základní školy a jedna mateřská ze tří britských měst, které přesunuly některé skupiny žáků vždy na pololetí do nejbližšího muzea. Děti tráví v muzeu celý školní den, včetně obědů a přestávek. Využitelnost prostor muzeí pro vzdělání je zkoumána s ohledem na nedostatek školních prostor v některých lokalitách a zároveň hrozbu uzavírání muzeí z finančních důvodů. Ředitel jedné ze škol uvádí, že muzejní prostředí v římské pevnosti Arbeia má na jeho devíti- a desetileté žáky skutečně silný dopad a ukazuje jim, co může historie nabídnut pro vzdělání, ale také pro zábavu nebo nové podněty. Učitelka čtyř- a pětiletých dětí ze Swansey si všimla rychlého zlepšení jazykových a sociálních dovedností. Nejmladší liverpoolské děti pak v galerii Tate nachází při prohlídkách inspiraci pro vlastní uměleckou činnost. (1534)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button