Další vzdělávání vysokoškolských absolventů
Washingtonská univerzita představuje studii, která se zabývá motivací absolventů k dalšímu sebevzdělávání. Výsledky ukazují, že i když jsou mladí lidé po vysoké škole vysoce zaměstnatelní a kvalifikovaní, chybí jim podstatná schopnost identifikovat a pokládat si své vlastní otázky. Výzkumný tým vyzpovídal v letech 2007 až 2012 více než 1600 absolventů deseti vysokých škol a univerzit. Dotazoval se zejména na strategie vyhledávání nových informací a na výzvy, kterým jako začínající zaměstnanci museli čelit. Ze zjištění vyplývá, že tři čtvrtiny absolventů hledají zejména rychlé „jak-na-to“ návody k okamžitému řešení problémů, většinou samozřejmě na Googlu, sociálních sítích nebo i např. v TEDTalks, i když online kurzy jsou po ukončení studií navštěvovány jen málo. Stejně často jako na technologie se pro nové poznatky obrací také na své kolegy a přátele. Více než polovina absolventů hledala také informace, jak lépe vycházet se staršími spolupracovníky nebo jak zlepšit technické dovednosti. Mnoho respondentů ale uvedlo, že mají problém najít si motivaci a čas na další vzdělávání. Tři čtvrtiny dotázaných potvrdily, že vysoká škola je naučila vyhledávat a hodnotit informace, ale jen jedna čtvrtina si myslí, že je také naučila pokládat si vlastní otázky. Vedoucí výzkumného týmu, Alison Head, vidí nedostatky v jednostranně zaměřeném studiu, kdy studenti už nenavštěvují kurzy svobodných umění mimo svůj hlavní obor, jejichž součástí je řešení problémů a obecná zvídavost, a ztrácí tak obecnější přehled. Většina se pak až po studiích učí zvládat finance, domácí opravy či jak postupovat ve své kariéře a komunikovat v práci a při sebevzdělávání čelí problémům s formulováním vlastních otázek. (1555)