Umění do výuky
Americký Institut Wolfa Trapa zorganizoval výcvik předškolních pedagogů ve výuce prostřednictvím umění a následná studie prokázala, že umění může žákům dát až měsíční náskok v matematice a dalších předmětech. Jak taková výuka vypadá? Při povídání o bouřce děti zpívají na melodii „Bratře Kubo“ verše o pohybu mraků, předvádí jejich pohyb, naplňování vodou a následný déšť.
Zpěv, tanec a prvky dramatické výchovy v hodinách pomáhají vzbudit a udržet zájem dětí, vnímat všemi jejich smysly a propojit konkrétní a abstraktní koncepty. Právě abstraktní myšlení je kognitivní dovednost, která se obtížně učí, a umění v tomto směru pomáhá. Děti mohou např. poslouchat Haydnovu symfonii a klepat vždy, když uslyší zvuky deště, a hlásit se, když zazní hrom. Tím spojují konkrétní zkušenost s bouřkou s abstraktním hudebním zpracováním. Nebo mohou abstraktní povídání o šetření vodou pochopit díky přehrávání scénky zvířátek u omezené vodní nádrže, která postupně dochází. Děti pak samy soutěží o to, která skupinka spotřebuje při mytí rukou nebo čištění zubů nejméně vody. Skupina zapojených učitelů společně rozvíjí další a další způsoby, jak umění integrovat do běžné výuky, díky čemuž mohou žáci okusit nejrůznější výukové styly. (zdroj)