Vzdělávací hračky pro kluky, růžové pro holky

Britský Institut inženýrství a technologie ve svých předchozích výzkumech potvrdil poměrně velký zájem dívek na prvním stupni o přírodní vědy, matematiku nebo IT technologie. Přesto jsou později studentky v podobných oborech méně zastoupeny než chlapci. Jedním z důvodů, proč se zapálení časem vytrácí, může být podle nové studie institutu genderové rozdělení hraček, informuje BBC News.

Autoři prozkoumali na 360 hraček a obrázků předních prodejců a 594 výsledků nejpoužívanějších online vyhledávačů a zjistili, že 89 % hraček označených jako dívčí jsou růžové a jen 11 % z nich se nějak vztahuje k vědě nebo technologií. U chlapeckých hraček to přitom bylo 31 %. Hra přitom může skutečně ovlivnit, čím se budou děti v budoucnu zabývat. Mluvčí institutu proto vybízí průmysl k vyššímu zastoupení neutrálních vzdělávacích hraček, např. vědeckých sad.

V posledních letech jejich výroba lehce stoupá, a dokonce se postupně upouští od genderové navigace v e-shopech, jak upozorňuje Jess Dey z organizace Hračky hračkami (od roku 2012 zmizelo 70 % takových dělení). Marketing ale nadále rozlišuje hračky pro holky a pro kluky, což se promítá hlavně do podoby balení a reklamy. Dey upozorňuje, že děti by si měly mít možnost svobodně vybrat a užít jakoukoli formu hry, protože tím rozvíjí své dovednosti a zájmy. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button