Hrou ke změně
Americká soutěž Hrou ke změně vyzývá žáky druhého stupně a středních škol k vytváření vlastních digitálních her zaměřených na sociální odpovědnost. Mladí tvůrci se mohou dotknout klimatických změn, imigrantských příběhů nebo třeba chytrých technologií ve městech. Loňská vítězná hra od brooklynských studentů měla upozornit na kriminalitu čerstvých absolventů. Hráče zavede do bludiště střední školy s cílem úspěšně ukončit studium, k čemuž si občas musí vyžádat poradce nebo lektora, někdy se ale cesta zkomplikuje – a obrazovka doslova zčerná.
Server Remake Learning o akci informuje nejen proto, že se mohou američtí žáci zapojit do dalšího kola, ale také proto, aby upozornil na benefity osnov založených na hrách. Žáci, kteří jsou většinou fanoušci videoher, můžou využít své dosavadní znalosti k učení se nových poznatků. Hry zároveň rozvíjí důležité dovednosti jako řešení problémů, inovace nebo týmová spolupráce.
Tvorba digitální hry je velmi podobná výzkumné práci a učí děti interdisciplinárně. Autoři musí přijít s jasnou myšlenkou, kterou sdělí hráčům skrze technické a estetické prostředky. Přitom rozvíjí technologické, umělecké, kognitivní, sociální a lingvistické dovednosti. Když mají sami hráči hru vytvořit, je to pro jejich kreativitu velká výzva. Soutěž navíc nabízí i vzdělávací kurzy pro pedagogy, aby do výuky mohli hry zavést. (zdroj)