Problém s řešením problémů

Klasické vysokoškolské přednášky neučí studenty, jak efektivně řešit problémy, potvrzuje nedávná studie Okanaganského kampusu kanadské Univerzity v Britské Kolumbii. Výzkumníci testovali téměř 1000 studentů bakalářských a magisterských programů v různých fázích studia a zjistili, že zatímco po prvním semestru došlo ke zlepšení schopnosti řešit problémy o 10 %, během následujících let nezaznamenali studující napříč obory žádný další pokrok, jak informuje server Eurekalert. Použit byl standardizovaný test OECD, který je možné do patnácti minut vyhodnotit.

Profesor biologie a jeden z autorů studie Andis Klegeris k tomu uvádí, že silný vztah mezi způsobem výuky a rozvojem dovednosti řešit problémy je prokázán a klasické předávání informací učitelem nevychází nejlépe. Vysokoškolští pedagogové by proto měli podle dalšího ze spoluautorů, Heather Hurrense, přehodnotit způsob vedení svých hodin a místo výlučného předávání informací se zaměřit na práci menších skupin studentů, kteří by pod vedením sami aktivně objevovali nové znalosti.

Řešení problémů je stále častěji požadovaná dovednost, ostatně již v roce 2011 ji podle výzkumu kanadského statistického úřadu většina lidí považovala za klíčovou. Klasicky vedená univerzitní výuka ale podle této studie nedává studentům to, co očekávají a co od nich vyžaduje trh práce. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button