Společné vzdělávání

V rámci bloku Zahraniční inspirace mluvil Bohumil Kartous o tom, proč se ve Skandinávských zemích, které často slouží jako inspirace pro vzdělávací systémy, povedlo prosadit reformu společného vzdělávání. A uvedl tři základní předpoklady úspěchu:

1) dlouhodobost
2) konsenzus
3) peníze

Je něco takového možné i u nás?

Vzdělávání není izolovaný ostrov. Stejně jako v politice se v něm velmi výrazně odráží charakter společnosti, její kultura a historické i současné vlivy, které ji formují. Jistě platí, že kdybychom chtěli mít vzdělávání podle finského modelu, potřebovali bychom k tomu dostatečný počet Finů. Na druhou stranu, existují některé dílčí zkušenosti, které ukazují směr. Tím, že je ignorujeme a často "vymýšlíme kolo", se výrazně ochuzujeme. Notabene pokud jednáme přímo v rozporu s nimi.


Bob Kartous absolvoval Pedagogickou fakultu, Fakultu sportovních studií MU v Brně a postgraduální studium na Fakultě sociálních věd UK v Praze. Od roku 2005 do roku 2014 pracoval ve společnosti Scio, kde se podílel na aktivitách v oblasti vnějších vztahů, společenské odpovědnosti a vydávání periodik. Od roku 2012 přednáší na Vysoké škole ekonomie a managementu v Praze. Na téma vzdělávání publikuje v českých médiích (Hospodářské noviny, Lidové noviny, MF Dnes, Literární noviny, Britské listy, Rodina a škola).

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button