Personalizovaná výuka plošně

V americkém školním obvodu na Rhode Island chtějí zavést kvalitní personalizovanou výuku – takovou, která je uzpůsobená na míru každému studentovi podle jeho schopností i osobního výběru. Jak ukazuje server Hechinger Report, školští lídři se rozhodli „zpomalit, aby pak mohli být rychlejší“.

Plán začíná u profesionálního rozvoje všech učitelů, aby nešlo jen o další tlak shora. Klíčem je zvládnutí technologií a modelování skutečných výukových situací pod vedením zkušených pedagogů i z jiných distriktů. Na konci projektu mají učitelé zvládnout se studenty nastavit jasné cíle, které všichni znají, poznat pozitivní i negativní příklady práce ve třídě, dostávat popisnou zpětnou vazbu, a být schopni vytvořit ve třídě bezpečné vzdělávací prostředí. Výsledné hodiny nemají být pro konkrétního studenta ani příliš lehké, ani příliš těžké. 

Digitální vzdělávací týmy učí pedagogy i žáky, jak v plánování výuky využít technologická zařízení. Učitelé přitom spolupracují napříč státy a sami se svými studenty provádí výzkumy, jejichž výsledky s kolegy sdílí. Děti vedou setkávání rodičů a učitelů, na kterých samy vysvětlují, co se učí a proč.

Jihovýchodní obvod s 3 500 studenty a 300 učiteli tak pilotuje aktivity, které chce Rhode Island rozšířit na celý region. Přestože personalizované učení má na konkrétních školách působivé výsledky, v žádném státě zatím neproběhla snaha rozšířit je plošně do všech veřejných škol.

Autoři přesto varují – ani personalizované učení není samospásné. Je to jen jedna z cest, jak do škol přinést víc nadšení a jak těžit z již nabytých zkušeností studentů. Školský odbor v Rhode Island je proto otevřený dialogu a vítá zpětnou vazbu na k tomu určenému online portálu. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button