Sportovní dny

Školy volí stále častěji nesoutěžní sportovní dny, uvádí zpravodajský server The Guardian a odkazuje přitom na nedávný průzkum, ve kterém britští rodiče dětí na prvním stupni v 57 % uvedli, že právě na jejich školách jde o klání, kde nikdo nevítězí.

Nesoutěžní sportovní dny vypadají většinou tak, že děti jsou rozděleny do několika skupin, které spolu soutěží, ale nikdo není vynechán, nepokořují se školní rekordy a nerozdávají se medaile. 86 % respondentů průzkumu však s takovou politikou svých škol nesouhlasí – i když deník hned poukazuje na malý vzorek odpovídajících rodičů a možné zkreslení výsledků.

Sportovní psycholožka Amanad Hills, která s dětmi pracuje již přes deset let, nesouhlasící rodiče chápe. Soutěž podle ní do sportu patří a vybavuje děti do života, který je také soutěžní. Je podle ní správné oslavit úspěchy sportovně zdatných dětí, zvlášť když většinou nejsou příliš ceněny ve třídách. Sportovní den ale musí být hlavně zábava a neměl by v dětech zanechat negativní pocity, které je mohou od sportu odradit.

Pokud by Hills sama měla navrhnout ideální sportovní den, vypadal by jako ty tradiční, soutěžící, ceny by ale byly rozvrženy tak, aby vyšlo na každého. Tedy – každý má dostat svou medaili, někteří jich ale mohou mít víc než ostatní. (zdroj)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button