Trendy

Asijská vzdělávací centra připravují potomky ambiciózních amerických rodin

Je všeobecně známo, že přístup Asiatů ke vzdělávání je více kompetitivní než ten evropský či americký. V Americe se momentálně rozmáhá trend zakládání takzvaných přípravných vzdělávacích center, které zájemcům prostřednictvím intenzivní výuky dopomohou dostat se na jejich vysněnou střední nebo vysokou školu. Jedním z takových center je například GPS Academy nacházející se v distriktu Flushing v New Yorku. Na zdech v budově agentury visí certifikáty se jmény studentů, většinou čínskými, jimž se podařilo dosáhnout skvělého výsledku. Ať už se jedná o perfektivní skóre ve standardizovaných testech SAT nebo třeba přijetí na vysokou školu. „Výsledky, to je to, co rodiče vyžadují,“ tvrdí Lawrence Yan, zakladatel a manažer GPS Academy.

Zákazníky společnosti jsou většinou čínské rodiny, které se přestěhovaly do Spojených států. Jejich potomci mohou například v létě navštěvovat hodiny, které v průměru trvají tři hodiny denně, probíhají každý den v týdnu a cena se může vyšplhat až na 1400 amerických dolarů, což je přibližně 30 000 korun. Tyto hodiny pomohou studentům k úspěšnému zvládnutí přijímacích testů na specializované newyorské školy.

Lawrence Yan přiznává, že jeho zákazníci často řeší finanční problémy, ale stejně jsou prý ochotni zaplatit tisíce, pokud to jejich dítěti pomůže dostat se na prestižní střední školu a následně snad také i na prestižní vysokou školu. „Je to záležitost odlišné kultury, víte?“ říkáš Yan. „Tyto rodiny dětem nepořídí drahé tenisky, ale peníze radši investují do drahého přípravného vzdělávacího kurzu.“

Zdroj
The New York Times
Tagy
Zobrazít vice

Markéta Popelářová

Redaktorkou magazínu Perpetuum od roku 2016.
„Věřím, že vzdělávání nemusí mít jen nudnou podobu, s jakou se setkává většina lidí ve školním prostředí. Dnešní doba nám nabízí tolik možností pro rozšiřování si obzorů, že by byla škoda nad světem vzdělávání úplně zanevřít. Studuji na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a ve společnosti SCIO mám na starosti koordinaci PR projektů.“

Související články

Napsat komentář

Close