Trendy

Proč mladí učitelé předčasně opouští kanadské školy

Diplomová práce Leny Shulyakovskayové z Univerzity v Calgary se zaměřila na otázku, proč mladí pracovníci v Kanadě opouští pozice učitelů. Ve svém kvalitativním výzkumu z roku 2016 mimo jiné píše o nesouladu požadavků mileniálů (mladých učitelů) s pracovními podmínkami ve stále konzervativním kanadském školství. Míní například pracovní dobu nebo pracovní flexibilitu.

Jedno z hlavních zjištění Shulyakovskayové je, že mladí učitelé, kteří stále učí a z práce neodešli, si byli už při výběru postsekundárního vzdělávání jistí, že chtějí nakonec učit. Ti, kteří ze zaměstnání brzy odešli, o tom v této fázi neuvažovali nebo nebyli přesvědčeni. Dalším důvodem pro odchod učitelů byla špatná zkušenost s bakalářským programem účastníků studie. Vyšlo najevo, že studenti, kteří měli negativní zkušenost s praxemi, kolektivem či učiteli na fakultě nebo měli dojem, že je škola dostatečně nepřipravila na roli učitele, brzy odcházeli nebo do základních a středních škol ani nenastoupili.

V neposlední řadě stojí také zjištění, že bývalí učitelé-mileniálové odešli také kvůli příliš standardizovanému, neboli svázanému systému, jenž jim neumožňoval dělat si výuku podle vlastní intuice.

Celou diplomovou práci si můžete zobrazit zde.

 

Tagy

Štěpán Kment

Editorem magazínu Perpetuum od roku 2017. Štěpán se zajímá o nerovnosti ve vzdělávání, rozvojové vzdělávání a filosofii vzdělávání. Dříve působil jako předseda České středoškolské unie, nyní studuje Education Studies na University College London. Na starost má webové vydání magazínu Perpetuum.

Související články

Napsat komentář

Close
Close