Proč mladí učitelé předčasně opouští kanadské školy

Diplomová práce Leny Shulyakovskayové z Univerzity v Calgary se zaměřila na otázku, proč mladí pracovníci v Kanadě opouští pozice učitelů. Ve svém kvalitativním výzkumu z roku 2016 mimo jiné píše o nesouladu požadavků mileniálů (mladých učitelů) s pracovními podmínkami ve stále konzervativním kanadském školství. Míní například pracovní dobu nebo pracovní flexibilitu.

Jedno z hlavních zjištění Shulyakovskayové je, že mladí učitelé, kteří stále učí a z práce neodešli, si byli už při výběru postsekundárního vzdělávání jistí, že chtějí nakonec učit. Ti, kteří ze zaměstnání brzy odešli, o tom v této fázi neuvažovali nebo nebyli přesvědčeni. Dalším důvodem pro odchod učitelů byla špatná zkušenost s bakalářským programem účastníků studie. Vyšlo najevo, že studenti, kteří měli negativní zkušenost s praxemi, kolektivem či učiteli na fakultě nebo měli dojem, že je škola dostatečně nepřipravila na roli učitele, brzy odcházeli nebo do základních a středních škol ani nenastoupili.

V neposlední řadě stojí také zjištění, že bývalí učitelé-mileniálové odešli také kvůli příliš standardizovanému, neboli svázanému systému, jenž jim neumožňoval dělat si výuku podle vlastní intuice.

Celou diplomovou práci si můžete zobrazit zde.

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button