Neptejme se, které technologické pomůcky školám vyhovují, ale PROČ
Nový výzkumný projekt, probíhající ve Spojených státech amerických, si dal za cíl pomoci školám v hledání nejlepších vzdělávacích technologických pomůcek přesně pro jejich podmínky a dle jejich očekávání.
Co je rozhodující, jestli se technologické pomůcky, které se do škol zavádějí (např. tablety nebo notebooky), uchytí nebo naopak najdou jen malé využití? Nejde jen o technologie, nýbrž i to, jak se nové vybavení hodí do podmínek konkrétní školy.
Nový neziskový projekt, který vznikl na University of Virginia Curry School of Education, má za cíl zjistit přesné informace o rozhodujících faktorech, jež určují, zda technologické pomůcky budou naplno využity. Do projektu se zapojí desítky tisíc lidí z oblasti vzdělávání. Do této chvíle se vedení amerických škol rozhodovalo převážně na základě zkušeností s daným technickým vybavením z jiných škol. Před samotným pořizováním nových pomůcek by přitom roli měly hrát i takové faktory jako: zda se škola technologii chystá nejprve pilotovat či ne, počet již implementovaných technických pomůcek ve škole, zda učitelé mají předchozí zkušenosti s používáním takových produktů, jak bude nastaven přístup k těmto pomůckám pro studenty apod. Projekt by měl přispět k tomu, aby nové technologické vybavení bylo ve škole využíváno co nejefektivněji.