Milá soužko učitelko Semelová,

doputoval ke mně váš rozhovor z Haló novin a spolu s ním i závan starých časů, kdy i já jsem každý den zasedal do lavice a všechny kantory bez přemýšlení oslovoval „soužko učitelko“. Vaše zlá a jedovatá slova jako „zásadně odmítám domácí výuku; odmítám „skvostný“ nápad kombinované výuky v podobě Expediční ScioŠkoly; rádoby odborník Ondřej Šteffl; dezinformace; jsou to úlety, které je třeba odmítnout“ atd. atp. mě naplno vrátila 40 let zpět. Ponechme stranou, zda má vůbec smysl diskutovat s lidmi, kteří obhajují masového vraha Gottwalda a relativizují zločiny komunismu, jako vy, soužko učitelko Semelová. Raději pojďme k věci.

Nevím, kde jste vzala že Ondřej Šteffl (zakladatel Scio) je rádoby odborník šířící dezinformace, potažmo někdo, kdo se „snaží zneužít distančního vzdělávání k útokům na povinnou školní docházku“. Jestli je tady někdo rádoby odborník šířící dezinformace, pak to určitě není autorita v oblasti školství Šteffl. Nikdo soudný nezpochybňuje povinnou školní docházku, jen ta „docházka“ 240 let po smrti Marie Terezie může mít i jinou podobu, než je každodenní návštěva školy. A co je důležité, zároveň nikdo nevolá po plošném zavádění distanční výuky. Je to jen další z možností, která rozšiřuje formy vzdělávání, ale zároveň je to jedna z cest, jejíž smysluplnost a důležitost ukázala jarní pandemie a kterou bezpochyby připomenou i následující měsíce.

Soužko učitelko, mám doma dvě děti, z nichž jedno se během jarních měsíců (distančně) připravovalo na přijímačky na gymnázium, druhé (rovněž distančně) na maturitu a přijímačky na VŠ. I přes všeobecně známé komplikace obě děti kvitovaly, že se mohly daleko více zaměřit na oblasti, kde cítily své slabiny, a naopak se nemusely zdržovat s něčím, co už si osvojily. Že přelomové okamžiky ve školním vzdělávání zvládly víc než s přehledem, snad ani nemusím dodávat. A kdybyste to chtěla mít takříkajíc z první ruky, rád vám na toto téma pošlu synův komentář, který se svého času objevil v médiích. A nebyl to komentář studenta Scio školy. Ale chápu, že distanční výuka nezapadá do komunistické doktríny mít všechno pod kontrolou a v jedné lajně, a proto vy i celá KSČM, kterou v oblasti školství zastupujete, „zásadně odmítáte domácí výuku v jakékoliv podobě“.

Také vám evidentně leží v žaludku naše Expediční ScioŠkola, kterou nazýváte úletem. Soužko učitelko, Scio a jeho lidé včele se zakladatelem Ondřejem Štefflem, kterého si opakovaně berete do úst, opravdu není banda pankáčů zkoušející vzdělávací experimenty. Celý projekt vznikal několik měsíců a na základě zkušeností s jarní distanční výukou. Stejně tak lidem ze Scia a Scioškol nesekundují nezodpovědní rodiče, ba právě naopak. Přál bych komukoliv, včetně vás, aby si mohl promluvit s rodiči, kteří své děti přivedli 1. září nikoliv do školy, ale na nádraží na první společnou expedici. Troufám si tvrdit, že tihle lidé o vzdělávání svých potomků přemýšlejí více než většina ostatních rodičů a opravdu moc dobře vědí, proč chtějí svým dětem dopřát něco jiného, než nabízí školní „mainstream“.

Na závěr snad jen tolik: Bez ohledu na konkrétní podobu vzdálené výuky, jak moc je potřeba mít propracované postupy k její realizaci, ukazují už první dny nového školního roku, kdy část škol zůstává opět zavřená.

Čest vaší práci, soužko učitelko!

Bohuslav Bohuněk, Scio

Související články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Close
Close