9 z 10 deváťáků vybírá střední školu na internetu

Přes 91 % žáků si vybírá svoji střední školu na internetu. Školy, které mají kvalitní moderní web a jsou zběhlé na sítích, tak mají nad svojí konkurencí výhodu. Jeden z aktuálních výzkumů přitom zjistil, že vzestup zájmu mezi deváťáky zaznamenal zejména Instagram, který používá 94 % z nich. Naopak Facebook pociťuje propad.

Střední školy mají letos stále ještě šanci oslovit nové uchazeče – přes 68 % z nich svoji vysněnou školu teprve hledá, rozhodnout se budou muset do konce února. Dvě třetiny respondentů plánují zamířit na odborné školy, zbytek si podělí učiliště (14,6 %) a gymnázia (13,2 %). Deváťáci si nejprve vybírají obor (78,6 % respondentů), který je bude bavit, a pak si teprve hledají školu, na které se obor vyučuje. Tak to alespoň zachytil výzkum Než zazvoní, kterého se na konci října zúčastnilo online 4467 deváťáků.

Z průzkumu také vyplývá, že drtivá většina žáků nejdříve prohlíží webové stránky škol. Hned tady ale může nastat problém – přes polovinu žáků dokážou odradit nepřehledné stránky a třetinu (32 %) uchazečů od školy odradí nemoderní vzhled. „Web je pro školy dnes středobodem jejich komunikace. Není to jen kvůli pandemii, ale také kvůli tomu, že na web odkazují letáčky škol a je to i místo, odkud se dozvídají o dnech otevřených dveří,“ říká Jakub Roh, marketingový konzultant Než zazvoní.

Nároky mladých na internetovou komunikaci škol se výrazně zvyšují a ti, kteří umí se svými budoucími studenty mluvit jejich jazykem, mají velkou výhodu. Školy se proto snaží oslovit budoucí uchazeče na sociálních sítích. U deváťáků dominuje Instagram, který používá 92 % respondentů každý den, přičemž 10 % žáků zde tráví 5 a více hodin. Instagram tak nahradil Facebook, který byl donedávna nejpoužívanější sítí. „Zatímco Facebook má pro dnešní mladou generaci spíše informační hodnotu, na Instagram se chodí bavit,“ dodává analytička Než zazvoní Aneta Košíková. Přesto velká část středních škol s Instagramem ještě nepracuje.

Výzkum, který probíhal ještě v poklidné epidemické situaci, zjistil, že veškerá komunikace škol směřuje ke dnům otevřených dveří. na které se chystaly dvě třetiny budoucích středoškoláků. Z dat vyplývá, že jakmile uchazeč navštíví vybranou školu, je vysoce pravděpodobné, že na ni také podá přihlášku.

Než zazvoní je společnost, která od roku 2011 pomáhá vedoucím pracovníkům škol s efektivní propagací a využití marketingových nástrojů. Zaměřuje se také na proces náboru žáků, poskytuje poradenství a školí vedoucí pracovníky ve školství.

Souhrnná zpráva ke stažení na http://www.nezzazvoni.cz/studie-o-vyberu-skoly/.

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button